Cum să plănuiești un 2020 de excepție pentru afacerea ta

Indiferent dacă ai deja o afacere sau urmează să demarezi una, setarea de obiective și formularea de strategii sunt armele pentru reușită. Discutăm în articolul de azi despre cum să formulezi planul pe 2020 astfel încât să câștigi în business și nu numai.  

Începe cu misiunea

Obiectivele pe 2020 sunt corelate cu misiunea și viziunea pe termen lung ale firmei. Toată activitatea e legată de un plan mult mai mare și cuprinzător pe termen lung. Dacă nu ți-ai setat misiunea (adică motivul pentru care compania ta există) te sfătuiesc să începi de aici.  

Analiză 2019

Pentru a știi unde vrei să ajungi e esențial să vezi de unde pleci ???? Analizează 2019 cu grijă și definește toți indicatorii care contează pentru tine. Probabil că știi deja care este rata profitabilității firmei. Pune pe hârtie și costul de achiziție al clienților, rata de retenție a clienților ș.a.m.d.

SWOT

Fă o analiză SWOT a companiei în 2019. Vezi exact care sunt punctele forte ale afacerii tale, care sunt punctele slabe, ce oportunități și amenințări există în exterior. 2020, Cum să plănuiești un 2020 de excepție pentru afacerea ta

Concluzii

O analiză îți dă o imagine mult mai clară asupra stării curente în care te afli. În plus, vei știi exact aspectele ce trebuiesc îmbunătățite sau schimbate. Oportunitățile vor fi de asemenea mult mai vizibile și astfel poți crea un plan pentru a profita de cât mai multe dintre ele. Nu uita deci să tragi concluzii și să extragi insight-uri din analiza făcută pe 2019.  

Obiective

Sunt răspunsul la întrebarea CUM - “Cum îmi propun să îndeplinesc această misiune?” Obiectivele se setează pe un termen mediu - de aproximativ un an. Acum poți seta obiective bazate pe cifre și ancorate în realitate. Nu uita, toate obiectivele eficiente sunt SMART – specific, măsurabil, realizabil (achievable), relevant și limitat de timp.   2020, Cum să plănuiești un 2020 de excepție pentru afacerea ta “Vreau să slăbesc după Crăciun” nu este un obiectiv. “Vreau să slăbesc după Crăciun 5 kg mergând de 3 ori pe zi la sală și limitând numărul de calorii la 1400 până la 1 martie” e un obiectiv SMART. Fă o listă cu obiective SMART pentru noi oportunități de business pe care îți dorești să le explorezi. Poți de asemenea să îți propui ca în 2020 să îmbunătățești zona de Weakness a firmei tale. Ține de tine ce direcție vrei să îi dai acestui nou an.  

Strategii 2020

După setarea obiectivelor vine elaborarea de strategii. O strategie se setează pe un termen mediu sau scurt - de aproximativ șase luni. Strategiile sunt obiective sparte în acțiuni mărunte, pe termen scurt. Sunt ca niște borne cu ajutorul cărora măsori progresul 🙂 Ai un startup și obiectivul principal e de creștere? Perfect. Elaborează o strategie de creștere. Aceasta poate include investiții de resurse în canalul din online, un nou website sau o strategie de content marketing pe social media. Exemple de strategii
  • Strategie de upsell
  • Strategie de PR
  • Online marketing strategy
 

Tactici

Reprezintă acțiunile zilnice pe care fiecare membru al echipei le face pentru îndeplinirea obiectivelor. Ideal, fiecare om din echipă își știe rolul din firmă pentru a ajunge la acel mare scop final definit de misiune. Aici detaliezi toate acțiunile care duc la îndeplinirea strategiei și a obiectivelor. Exemple de tactici:
  • Reclame pe Facebook
  • Formulare cu magneți
  • Realizarea unui video de promovare
  • Articole pe blog
  • Un parteneriat
  • Proces colectare feedback
Tacticile trebuiesc testate și monitorizate până aduc rezultate relevante. În funcție de aceste rezultate ele pot fi adaptate sau eliminate.  

Monitorizare

Degeaba setezi obiective, ai strategii și faci anumite acțiuni dacă nu monitorizezi și evaluezi pe parcurs demersul lucrurilor. Poți stabili de la început câteva perioade de evaluare și monitorizare (să zicem la fiecare 3 luni) în care să analizezi progresul și să-ți ajustezi termenele limită sau resursele de care ai nevoie.  

Sărbătorește

Oprește-te din când în când și bucură-te de progresul făcut. Privind în urmă la anul care a trecut vei găsi cu siguranță și motive de bucurie. Oricât de rău este un an, ceva bun tot s-a întâmplat. Găsește lucrurile alea bune și sărbătorește-le alături de echipa ta. Va ridica moralul tuturor (inclusiv al tău).  

Fii recunoscător

Practica recunoștinței este benefică atât la nivel personal cât și profesional. Împărtășește lucrurile (sau persoanele) pentru care ești recunoscător din ultimul an și vei crea și mai multă valoare și energie. Recunoștința ne face să simțim că facem parte din ceva mai mare decât noi, îmbunătățește relațiile dintre oameni și crește moralul și starea generală de sănătate a angajaților.  

Sfaturi pentru antreprenori în 2020

 

Fii prezent în online

Poate nu ești pregătit pentru branding personal în online dar afacerea ta cu siguranță are nevoie de o prezență (ideal constantă). Prezența unei afaceri – chiar și business to business – pe social media și www nu mai este opțională.  Site-ul este de multe ori cartea de vizită a afacerii tale din lumea digitală. Și nu știu dacă ai observat sau nu - lumea reală se mută în proporție din ce în ce mai mare în online. Construiește-ți un site cu un aspect profesional care să genereze încredere în brandul și afacerea ta. Contactează-ne pentru mai multe detalii pe acest subiect, este de multe ori mai bine să faci lucrurile la care te pricepi cel mai bine decât să pierzi timp și bani încercând să egalezi un expert. Eficiență e cuvântul cheie în 2020! Scrie-ne pe contact@alymedia.com, aruncă un ochi pe portofoliul nostru sau sună-ne direct pe 0733.177.355. Indiferent dacă vom lucra sau nu împreună poți fi sigur că te vom ajuta să găsești soluția optimă pentru tine.  

Analiză clienți

Cu toții ne dorim să ajungem în punctul acela de dezvoltare în care să putem „concedia” anumiți clienți. Știai că 80% din venituri vin de la 20% din clienți? Cum ar fi să-i găsești pe acei 20% și să te concentrezi pe satisfacerea lor? În plus, cum ar fi să le înveți profilul și să atragi mai mulți clienți asemenea lor? Dacă o anumită categorie de clienți îți aduce pierderi financiare (crede-mă, există) poți pur și simplu să-i concediezi începând cu 2020. Nu zice nimeni să suni clientul: “Alo, domnule client, sunteți concediat!”. Ce poți face este să crești prețul până când ai profit sau până când respetivul nu îsi mai permite să lucreze cu tine.  

Analiză furnizori

Partenerii cu care alegem să lucrăm joacă un rol important în succesul companiei. Trece în revistă furnizorii și partenerii firmei și analizează-i cu atenție. Sunt aceste relații benefice pentru tine? Ai luat decizii bazate pe preț sau pe cost în analiza furnizorului? Să îți explic de ce te întreb. Pe mine o trotinetă electrică m-a costat 400 de lei. Am mers cu ea 4-5 luni după care s-a stricat. Pentru a doua trotinetă am decis să cumpăr un produs mai scump dar de o calitate bună care oferă și garanție. Am plătit 1500 de lei pe ea însă funcționează perfect de mai bine de 1 an. Știi vechea zicală: “Suntem prea săraci să ne permitem lucruri ieftine?”.  În exemplul meu cu trotineta, prima avea un cost lunar de 100 de lei. A doua trotinetă m-a costat până acum cam tot atât dar știu datorită garanției că acest cost se va diminua în timp. Apropo, știai că suntem singura agenție digital din România care oferă 3 garanții? Avem garanția de produs (livrăm ce-am discutat sau ai banii înapoi), garanția de livrare la timp (sau îți plătim penalizări pentru fiecare zi întârziată) și garanția vitezei de încărcare a întregului site.  

Angajați

Aici nu o să vorbesc de analizare și triere angajați ca în cazul clienților ????) Ce vreau de fapt să îți spun este că îți poți ajuta angajații cu un plan de dezvoltare profesional în cazul în care nu au deja unul. În funcție de obiectivele, strategiile și tacticile pe 2020 asigură-te că ai în echipă oameni care să le poată duce la capăt. Vrei să crești vânzările cu 30% dar echipa de vânzări n-a mai fost la un training de 3 ani? Este un moment bun să vezi care sunt abilitățile necesare pentru a pune în practică toate tacticile enumerate mai sus. Poți de asemenea să investești în cursuri, traininguri, cărți sau în orice alte materiale educaționale și de dezvoltare personală. O vorbă care mi-a rămas în minte (de la Lorand Szasz) - Prefer să-mi plece un om bun în care am investit decât să-mi rămână un incompetent în firmă.   Cum arată planurile tale pe 2020? Dacă nu le-ai conturat deja sper ca articolul de azi să-ți fie de folos.   Pentru un 2020 care să ne depășească tuturor așteptările! Anda C.

Share this on:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

ABOUT US

We’re the game changers of web development services. Our no compromise, no bullshit approach has led us to create projects that deliver outstanding results.

Follow us on

AlyMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a AlyMedia cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services