Modelul de afacere care a adus Wish la nivelul Amazon sau Alibaba

Ce mai e și Wish? E pe bune? Și de ce îmi apar atât de multe reclame cu el?

Poate te-ai întrebat asta, în cazul în care știi despre ce vorbesc. Dacă nu îți dai seama acum, să-ți reîmprospătez memoria cu câteva reclame la produsele extrem de ciudate vândute de Wish:

O... limbă

Wish, Modelul de afacere care a adus Wish la nivelul Amazon sau Alibaba
Sursă imagine aici

O pereche de sâni falși

Wish, Modelul de afacere care a adus Wish la nivelul Amazon sau Alibaba

Neon pentru mașină la 5 lei

Wish, Modelul de afacere care a adus Wish la nivelul Amazon sau Alibaba
Sursă imagine aici

Și să nu uităm de dispozitivul prin care femeile pot urina în picioare

Wish, Modelul de afacere care a adus Wish la nivelul Amazon sau Alibaba
Imagine luată de aici

Când îți apar astfel de reclame pe Facebook, probabil te gândești că Wish e un site fictiv care înșală oamenii sau o afacere de cartier care generează vânzări totale de 3 lei. Nu te-ai putea înșela mai mult.

Povestea

Wish e de fapt o aplicație de online shopping fondată în San Francisco în 2010 de către un fost angajat Google.

Wish: Rezultate financiare

Wish face bani serioși. Doar în 2020, Wish are peste 100 de milioane de utilizatori activi și 1,75 miliarde de dolari venituri (până acum).

Pierderile sunt și ele pe măsură: 176 milioane de dolari. Dar asta nu împiedică compania să aplice pentru listarea la bursă. Să vedem ce o să iasă în lunile ce urmează.

Wish este al treilea marketplace din SUA, imediat după Amazon și Alibaba. CEO-ul, Peter Szulczewski, este acum miliardar.

Modelul de afacere Wish

Acum că ți-am captat atenția, hai să vorbim despre modelul de afacere Wish: absurd as a service.

Magazinul online a dat lovitura cu produsele extrem de ieftine și ciudate pe care le vinde. A tăiat complet toate costurile legate de calitate, infrastructură sau livrare rapidă. Face parteneriate cu producători chinezi și ia un comision de 15% din tot ce vinde.

Reprezentanții companiei spun că Wish ar putea face și profit dacă nu ar cheltui atât cu marketing-ul. În medie, pierderile anuale sunt de 190 de milioane de dolari.

Ok, și ce-i cu toate reclamele?

Wish nu vinde produse de care ai nevoie sau despre care ți-ar putea trece prin cap că ți le dorești. De fapt, multe din ele nici nu știai că există până când nu le vezi într-o reclamă de-ale lor.

Modelul lor de afacere e de așa natură încât să amuze, să stârnească curiozitatea și să șocheze. Și nu prea poți face asta fără să le pui oamenilor în față măcar câteva poze cu produsele acompaniate de prețurile ridicol de mici.

Algoritmul Facebook favorizează conținutul șocant

Se pare că algoritmul Facebook favorizează postările șocante, care atrag atenția și generează comment-uri, share-uri sau discuții în privat.

În plus, nu prea ai cum să nu dai click măcar o dată pe reclamă. Ești curios ce-o mai fi și limba aia falsă. Facebook înțelege că reclama arată un conținut relevant pentru utilizatori, și uite așa se creează efectul bulgărelui de zăpadă.

În consecință, doar în 2015, Wish a cheltuit 100 de milioane de dolari pe Facebook ads, acestea fiind cele mai recente date. Cu siguranță suma cheltuită în următorii ani e mai mare, mai ales cu scumpirea reclamelor online.

Instagram sau alte platforme funcționează diferit

Tocmai de accea reclamele Wish din Google, de prin jocuri sau aplicații sunt destul de inofensive: conțin poze cu păturici, carcase de telefon sau haine.

Wish, Modelul de afacere care a adus Wish la nivelul Amazon sau Alibaba
Sursă imagine: aici

Ce vinde de fapt Wish?

Probabil că te-ai prins deja că produsele scandaloase sunt folosite pe post de cârlig, pentru a atrage clienții pe site. Odată ajunși acolo, aceștia cumpără preponderent ceasuri, rochii de mireasă, decorațiuni – cam orice ai cumpăra de pe un marketplace plin de chinezării la prețuri mici.

Cum să te inspiri din ce face Wish

Nu suntem de acord nici cu click bait-ul, nici cu exagerările. Dar credem că te poți inspira din modelul de afacere prin care Wish a ajuns să vândă de miliarde.

Pentru început, pune-ți în față produsele amuzante, bizare sau scandaloase, cele care stârnesc conversații. De multe ori avem tendința să afișăm în reclame produsele “safe”, care știm că se vând bine. Poate n-ar strica o schimbare de perspectivă care să fie testată măcar pe durata unei singure campanii.

Nu putem nega faptul că pandemia a avut rolul ei în accelerarea creșterii acestui business. Iar analiștii financiari sunt de acord.

Cu toate astea, modelul de afacere îl diferențiază masiv de restul magazinelor online de pe piață și contribuie semficativ la cifra de aproape două miliarde de dolari realizată în acest an.

Diferențierea este cea care poate scoate în față un antreprenor român în lupta cu giganții pieței. Mai ales în online.

Tu ce poți face diferit în afacerea ta?

Ți-a plăcut? Rămâi informat!

Lasă-ne adresa de mail în căsuța de mai jos iar noi îți trimitem săptămânal ceva interesant.

Share this on:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

ABOUT US

We’re the game changers of web development services. Our no compromise, no bullshit approach has led us to create projects that deliver outstanding results.

Follow us on

AlyMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a AlyMedia cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services