6 + 2 funcționalități care îți recuperează clienții pierduți de pe site

Știai că, în România, rata medie de conversie a unui magazin online este de 1,67%? Asta înseamnă că din 100 de vizitatori, nici măcar 2 nu plasează o comandă (cel puțin nu atunci). Iar din cei care adaugă un produs în coș, aproximativ 7 din 10 abandonează coșul de cumpărături, fără să revină vreodată pentru a cumpăra. 

Mai rău, din cei care totuși plasează o comandă, aproximativ o treime (procentul variază între 20% și 30%) nu ridică comanda de la curier, cauzând și mai multe pierderi pentru afacerile online.

Tu ce faci cu toate aceste numere? Știai că le poți îmbunătăți considerabil, maximizându-ți vânzările online și profitul? Știai că există anumite funcționalități care îți recuperează o parte din cei 98,33 de vizitatori care pleacă?

Sau că există metode prin care să minimizezi pierderile cauzate de abandonul coșului și de rata ridicată de neridicare a comenzilor?

Ce sens are să investești în mai mult trafic plătit când poți să maximizezi profitul obținut din traficul pe care îl deții deja? E ca și cum ai turna și mai multă apă într-un butoi fără fund.

funcționalități, 6 + 2 funcționalități care îți recuperează clienții pierduți de pe site

Noi îți propunem să faci ceva mai inteligent. Să păstrezi același cost de achiziție pe client (pentru că vizitatorii care ajung pe magazinul tău online au fost aduși acolo cu un cost) și să convertești mai mulți. Astfel, să-i maximizezi profitabilitatea.

Așadar, astăzi îți voi prezenta 6 funcționalități care îți recuperează clienții pierduți din magazinul online. Ca bonus, îți spun despre 2 funcționalități care fac minuni în combinațiile de acțiuni și tool-uri potrivite. 

Să începem.

#1 Întoarce-i la coșul de cumpărături

După cum ți-am spus mai sus, aproximativ 70% din cei care adaugă produse în coș nu finalizează comanda. Unii oameni au nevoie de mai mult timp pentru a lua o decizie. Doar 46% din cei care cumpără online iau decizia de cumpărare într-o oră sau mai puțin. Restul, au nevoie de câteva ore – sau chiar zile.

Unii cumpărători au nevoie de mai multe interacțiuni cu un brand înainte de a finaliza comanda (6-7 interacțiuni). Alte ori, se află în faza de prospectare în care fac comparații de preț sau beneficii și adaugă aceleași produse în mai multe Cart-uri pentru a compara mai ușor.

Ce poți face

Sistemul de coș abandonat le trimite un mail celor care și-au lăsat produsele în coș. Tu setezi intervalul de timp la care e potrivit să-i amintești clientului de tine, iar sistemul trimite automat mailul pentru tine. Poți folosi un șablon cu ajutorul căruia să scrii mailul respectiv sau îl poți face de la 0, în funcție de ce funcționează mai bine pentru tine și brandul tău.

Ce obții

  • Mai multe comenzi finalizate
  • Profitabilitate mai mare per comandă
  • Mai multe vânzări

Partea cu adevărat utilă la această funcționalitate este că poți măsura exact numărul de comenzi finalizate după accesarea emailului de coș abandonat. Vei ști exact cât este de utilă funcționalitatea asta pentru tine odată ce o vrei încerca.

Sistem Wishlist

Wishlistul este lista cu cea mai mare rată de conversie pe care o vei avea pe site-ul tău. Acești oameni au ajuns pe site, știu produsele magazinului online, iubesc produsele respective, însă au întâmpinat un obstacol în procesul de cumpărare.

De ce folosesc oamenii Wishlisturi

  • Așteaptă să scadă prețul
  • Așteaptă să apară produsul dorit pe stoc
  • Nu au încă nevoie de produs, dar vor avea pe viitor

Consumatorii mai folosesc wishlists pentru a împărtăși mai ușor cu cei din jur ce cadouri își doresc. Se fac Wishlisturi de Secret Santa pe care le faci publice colegilor, pentru o petrecere aniversară, cadou de casă nouă, etc. 

Ce poți face

Oricare ar fi cazul, tu poți să-i impulsionezi să achiziționeze produsele din Wishlist cu un mail convingător. Acesta poate conține o reducere, poate anunța existența unui produs în stoc sau poate pur și simplu să le amintească potențialilor clienți de produsele pe care ei le-au ales ca fiind favoritele lor.

Ce obții

  • Recuperezi clienții sensibili la preț – fără să faci reduceri pe întreg magazinul online
  • Îți crești vizibilitatea magazinului atunci când Wishlist-ul e făcut public sau share-uit
  • Un ROI pozitiv (costul de achiziție client a fost deja plătit, vânzarea e profitabilă din acest punct dacă alternativa e să nu cumpere deloc)

Un alt avantaj al acestei funcționalități este că afli care sunt produsele preferate de clienții tăi – primești periodic statistici cu produsele care sunt adăugate cel mai des în Wishlist. Astfel, îți poți concentra eforturile de marketing spre promovarea acestora.

Un marketer PRO într-o funcționalitate

Știai că pentru fiecare leu investit în email marketing, recuperezi 43 de lei în vânzări? În Funcționalitatea Marketer PRO este integrată și funcția de Sistem de coș abandonat însă face mult mai multe. Practic, e ca un angajat care comunică cu clienții pe mail (doar că nu-i plătești salariul iar mailurile sunt automate).

Iar automatizarea e-mailurilor îți eficientizează munca și îți salvează o grămadă de timp. Le scrii o singură dată, programezi intervalul de timp la care să se trimită după o anumită acțiune, și ai scăpat. În plus, poți lucra cu un developer sau cu o agenție digitală care să îți facă toate aceste setări. 

Marketer PRO intervine în următoarele situații:

#1 Follow-up

Plasarea unei comenzi declanșează un email ce conține informațiile comenzii, detalii legate de livrare, cere un review, sau este pur și simplu un email de mulțumire.

#2 Coșuri abandonate

Întoarce-ți clienții din drum după 1 oră sau 1 zi cu un mail automat care le amintește de produsele rămase în coș.

#3 Wishlist

Exact ca în sistemul de Wishlist, clienții primesc un mail când un produs revine în stoc sau este la reducere.

#4 Clienți inactivi

Reactivează clienții care au cumpărat în trecut de pe magazinul tău online dar care nu ți-au mai trecut pragul de atunci. Amintește-le de câteva produse preferate sau motivează-i cu un discount.

#5 Cupoane personalizate

De ziua lor sau după ce au plasat un număr minim de comenzi – tu setezi condiția care declanșează emiterea unui cupon personalizat care este trimis direct pe mail.

#6 Clienți VIP

Păstrează relația cu clienții tăi cei mai buni. Recompensează-le contribuția cu conținut exclusiv, reduceri sau cu oferte speciale.

#7 Feedback

Trimite-le un mail automat celor care au anulat o comandă. Află care este motivul și implementează sugestiile utile.

#8 Loializare

Trimite periodic mailuri automate cu recomandări de produse complementare celor comandate. Poți face cross-sell recomandând, de exemplu, un set de cești de cafea la o săptămână după achiziționarea espressorului.

Ce obții

  • Îți loializezi clienții
  • Recuperezi clienții pierduți
  • Salvezi nenumărate ore automatizând comunicarea cu clienții
  • Le amintești vechilor clienți de tine
  • Îți îmbunătățești magazinul online în urma feedback-ului
  • Crești numărul de recenzii, deci câștigi mai multă autoritate
  • Crești numărul de comenzi
  • Profitabilitate mărită a magazinului online
  • Creșterea ratei de conversie

Poți face un număr nelimitat de automatizări de mailuri. Le programezi o dată și ai propriul om pe marketing, vânzări și customer service – într-o singură funcționalitate. Doar asigură-te că e o persoană reală care primește răspunsurile și feedback-ul clienților pentru a ține cont de ele și pentru a le aplica pe viitor. 

În plus, ai anumite template-uri de email pe care le poți folosi ca șablon în cazul în care nu ai un copywriter în firmă. Funcționalitatea Marketer PRO este integrată cu Google Analytics, așadar vei ști exact ce vânzări îți generează și care este ROI-ul.

Notificări directe pe laptop sau telefon

Cu Push Notifications (Desktop și mobile) comunici într-un mod mult mai direct cu clientul. Ca beneficiu, acesta vede mesajul (spre deosebire de un mail) – dar poate fi considerat invaziv. Asigură-te că o faci cu acordul clar al clientului și că respecți normele GDPR. 

Clienții își pot dori notificări directe pentru:

  • Noi produse în magazin
  • Starea comenzii lor (a fost expediată comanda, ajunge în 2 zile)
  • Promoții (acum zboruri mai ieftine pe ruta care vă interesează)
  • Coșuri abandonate
  • Revenirea unui produs preferat pe stoc

Ce obții

  • Recuperezi clienții pierduți
  • Îi loializezi
  • Crești numărul de comenzi
  • Profitabilitate mărită a magazinului online
  • Creșterea ratei de conversie

Sistem puncte de loializare

Știai că un client nou costă de 5x mai mult decât unul vechi? Este una din axiomele marketingului (asta învață fiecare marketer în “prima zi de școală“, însă puține afaceri țin cont de ea.

funcționalități, 6 + 2 funcționalități care îți recuperează clienții pierduți de pe site

Acest sistem atribuie fiecărui produs un anumit număr de puncte de fidelitate în funcție de prețul acestuia. Punctele de loializare devin vizibile pe pagina de produs, sau dacă dorești și pe cea de categorii de produse.

Ce obții

  • Recuperezi clienții pierduți
  • Îi loializezi
  • Crești numărul de comenzi
  • Profitabilitate mărită a magazinului online
  • Creșterea ratei de conversie

Related: Cum să obții potențiali clienți pe site prin SEO și content marketing

Sistem prețuri dinamice și discount-uri

Cu siguranță și tu ai fost „victima” mesajelor de „LICHIDARE DE STOC” sau „-80% OFF”. Magazinele – atât cele virtuale cât și cele fizice – folosesc discounturile și promoțiile pentru că funcționează. Ele ne împing pe toți la limita rațiunii și ne conving să cumpărăm lucruri de care nu avem cu adevărat nevoie.

Poate că discounturile nu reprezintă cea mai bună strategie de marketing pe termen lung (în afară de elefant, Lidl, și alți discounteri de succes), dar ele cu siguranță pot contribui la mărirea numărului de comenzi de pe magazinul tău online.

Cum funcționează

Această funcționalitate aplică discounturi în funcție de regulile prestabilite de tine.

De exemplu, dacă un client a plasat 3 comenzi în trecut și a adăugat în coș produse de 200 de lei, îi poți oferi un discount de 20% care să-l motiveze să finalizeze comanda și să-l răsplătească pentru fidelitate. Poți oferi discounturi în funcție de orice parametri, de la numărul de produse din coș, numărul de comenzi din trecut sau valoarea produselor din coș. 

Discounturile de fidelizare pot fi văzute pe pagina de produs (îi impulsionează să adauge produsul în coș) și/sau pe pagina de Checkout (îi impulsionează să finalizeze comanda).

Ce obții

  • Loializare
  • Crești numărul de comenzi
  • Profitabilitate mărită a magazinului online
  • Creșterea ratei de conversie

Oamenii revin pe site-urile pe care sunt recompensați pentru cumpărături din trecut. E pur și simplu mai ieftin să păstrați relația – și pentru el, dar în special pentru tine (nu uita, un client nou costă de 5x mai mult decât unul vechi).

+2 funcționalități de care să ții cont

Salvare automată a coșului

Nu-i așa că e frustrant când petreci mult timp alegând ce-ți place de pe un site, intervine ceva și pleci de pe site, doar ca să te întorci și să trebuiască să cauți din nou? Ăsta chiar e un motiv bun de a renunța la plasarea comenzii.

Cum funcționează

Funcționalitatea salvează coșul de cumpărături în sistemul de caching.

Ce obții

  • Îmbunătățești experiența pe site
  • Faci mai ușor procesul de cumpărare
  • Reduci gradul de frustrare și fricțiune 
  • Crești rata de conversie

Sistemul acesta funcționează cel mai bine când e corelat cu cel de recuperare coș abandonat. Împreună fac minuni!

Related: Ce este UX și cum te ajută să ai mai multe comenzi pe site

Sistem Mesaje coșuri de cumpărături

Și această funcționalitate are cele mai bune rezultate când este folosită împreună cu celelalte.

Cum funcționează

Afișează mesaje pe pagina de Checkout care cresc valoarea medie a comenzii – de exemplu, Adaugă produse în valoare de 29 RON pentru a beneficia de transport gratuit sau Dacă cumperi încă 1 bucată din produsul X, al treilea este gratuit.

Ce obții

  • Crește valoarea medie a comenzii
  • Crești rata de conversie

Mesajul potrivit la momentul potrivit vor face diferența și în magazinul tău online!

Consultanță 1 la 1

Ai nevoie de mai multe detalii despre funcționalitățile existente pentru magazinele online?

Te asigur că cele de mai sus sunt doar o parte din funcționalitățile oferite de noi sau de alte agenții digitale. 

Luna aceasta oferim 15 sesiuni gratuite de conultanță 1 la 1 cu unul din specialiștii noștri în web development și optimizarea conversiei.

Completează acest formular iar noi te vom suna pentru a programa o întâlnire telefonică (în limita locurilor disponibile).

Iar dacă simți că performanța magazinului tău online poate fi îmbunătățită de o funcționalitate, scrie-ne la contact@alymedia.com sau dă-ne un telefon la 0733.177.355!

Share this on:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

ABOUT US

We’re the game changers of web development services. Our no compromise, no bullshit approach has led us to create projects that deliver outstanding results.

Follow us on

AlyMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a AlyMedia cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services