Freelancer vs. agenție în realizarea unui site

Prezența în online nu mai este opțională pentru afaceri în 2020. Nu era nici în 2019 dar am zis că începutul de an aduce un aer nou, de energie și de schimbare ???? Să presupunem deci că te-ai hotărât să îți refaci vechiul site sau să construiești primul site al afacerii tale. Iată ce criterii să iei în considerare și care sunt punctele majore care diferențiază o agenție de un freelancer.  

Scurtă descriere a acestui articol

  • Agenție web design – avantaje
  • Agenție web design – dezavantaje
  • Freelancer – avantaje
  • Freelancer – dezavantaje
  • Ce ți se potrivește
 

Agenție web design – avantaje

Un om vs o echipă

Agențiile angajează talente care lucrează în echipă. Fiecare membru al echipei are domeniul lui de expertiză. O agenție are cel puțin un web designer, un specialist UX, un marketer, un copywriter.  Un freelancer este un singur om. Nu poate avea 3 meserii diferite. În plus, viteza de schimbare în acest domeniu este incredibilă. Un singur om nu poate fi la curent cu noile tehnologii sau tendințe din 4-5 domenii. O echipă poate.  

Site-uri care vând

Agențiile angajează în general experți în domeniu care știu nu doar cum să facă un site dar și de ce să-l facă într-un fel sau altul. Merg la traininguri, conferințe, citesc ultimele studii și rapoarte din domeniu și știu care sunt ultimele tendințe de persuadare ale consumatorului online să cumpere. Pe scurt, agențiile știu să facă site-uri care vând (nu doar site-uri frumoase sau conforme cu cerințele clientului). Cel puțin noi asta facem ????  

Related: Vinde mai mult #4. Crește conversia pe site în 11 pași acționabili.

 

Nu trebuie să vii cu cine știe ce idei

Ah, și atunci când mergi la o agenție nu te aștepta să vii tu cu o listă lungă de idei și cerințe despre cum trebuie să arate site-ul. De ce-i mai plătești? E ca și cum ai angaja un decorator și i-ai spune cu punct și virgulă cum să-și facă treaba. Adevărul este că ei sunt experți în asta. Știu ce funcționează și ce nu. Majoritatea agențiilor acceptă câteva idei principale și dorințe ale clientului – dar that’s about it. Lasă-i să vină cu o propunere grafică și cere-le argumente pentru elementele din pagină care nu îți plac. David Ogilvy a spus o vorbă tare faină care are și acum foarte mult sens – “Don’t keep a dog and bark yourself”.  

Mai mult decât un site

Asta e cumva în strânsă legătură cu punctul anterior. Pentru a găsi varianta optimă de design și layout pentru tipul tău de afacere o agenție întotdeauna va analiza afacerea ta în detaliu. Fiecare afacere e unică. Ce funcționează într-un domeniu nu funcționează în altul. În plus, un site bun e în concordanță cu personalitatea și valorile brandului. Sunt detalii în care un freelancer este foarte posibil să nu intre.  

Au contracte și garanții

Și o reputație de păstrat. Agențiile mai mari care se respectă și sunt de mai mulți ani pe piață nu își permit să ia avansul și să nu livreze produsul sau să întârzie proiectul cu un an. Astfel de întâmplări sunt mult mai comune în cazul freelancerilor.  În plus, cu o agenție serioasă vei semna un contract în care cădeți de acord cu un anumit termen limită, un preț și un produs. Odată semnat, datele problemei nu se mai schimbă. Noi, de exemplu, garantăm livrarea produsului la timp și ne angajăm prin contract la plata unor penalități pentru fiecare zi întârziată. Avem și o garanție de produs prin care dacă nu livrăm ce am discutat primești avansul înapoi. It can be that simple.  

Related: Vinde mai mult #3: Crește viteza website-ului și rata conversiei.

 

Agenție web design – dezavantaje

Preț

Ok, o agenție este scumpă, în special comparativ cu vărul de gradul 2 care mai face site-uri după ce termină programul de lucru. DAR de cele mai multe ori prețul cerut este cel corect și produsul livrat merită fiecare bănuț. În plus, știi prețul total din prima.  Cu un site prost e posibil să plătești înzecit mai târziu. De exemplu, site-ul nu este scalabil, afacerea ta crește și trebuie refăcut pentru a acomoda mai multe produse. SAU nu mai lucrezi cu freelancerul respectiv și nu-ți dă datele de acces ale site-ului (True story). Sau refaci site-ul pentru că nu îți aduce rezultatele dorite și pierzi mult timp și chiar mai mulți bani. Le-am auzit pe toate.  Ia deci în considerare și COSTUL unui produs atunci când îi analizezi PREȚUL. S-ar putea să facă diferența.  

Timp

După cum am spus mai sus, o agenție vrea de cele mai multe ori să afle diverse aspecte ale afacerii tale pentru a realiza un site pe măsură. Asta înseamnă că va trebui să completezi un brief, să realizezi chiar o analiză internă și să stabilești niște lucruri elementare în cazul în care nu ai făcut-o deja. „Care este obiectivul noului site? Ce vreau concret să obțin de la el?” „Cine suntem noi și care este personalitatea brandului nostru?” „Cum vrem să fim percepuți de clienți? Cum suntem percepuți acum pe piață?” Și așa mai departe. Ce vreau să zic este că un site nou nu este doar un proiect pe care îl face agenția și îl livrează la termenul stabilit. Pentru ca rezultatul să fie unul excepțional care să ți de potrivească va trebui să te implici – cel puțin în faza de început.  

Disponibilitate

O agenție nu este la fel de disponibilă la fel ca un freelancer. Un freelancer poate să-ți răspundă la telefon și la 12 noaptea în timp ce o agenție are program de muncă, proceduri și termene stabilite. Chiar și o agenție flexibilă este mai puțin disponibilă decât un freelancer.  

Freelancer – avantaje

Este mai ieftin

Nu cere la fel de mulți bani ca o agenție. El este un one man show, nu plătește chirie pentru sediu, nu are angajați, impozite sau alte cheltuieli. Este doar un programator care face site-uri.  

Poate fi mai rapid

O agenție bună are mai multe proiecte în același timp. Un freelancer se poate concentra pe un singur proiect odată. Desigur, există și cazuri în care freelancerii iau banii clientului și livrează site-ul peste un an (sau niciodată) dar asta se poate întâmpla și în cazul unei agenții care lucrează „pe genunchi” și fără contracte sau termene de livrare și garanții.  

Receptiv la requesturi

Nu a citit o grămadă de studii recente care demonstrează cum caruselele generează mult mai puține click-uri decât o imagine statică. Dacă îi ceri să-ți facă un carusel, îți face un carusel, indiferent dacă e cea mai înțeleaptă decizie sau nu. Cu siguranță există clienți care apreciază genul ăsta de colaborare.  

Freelancer – dezavantaje

Calitate mai slabă

Un om nu poate egala o echipă de specialiști indiferent cât ar fi de talentat. O agenție are o echipă diversă în care fiecare membru are centura neagră pe un anumit subiect - design, SEO, programare, marketing, UX, UI, copywriting. Un freelancer le face pe toate și nici una la nivel de echipă.  

Are timp limitat

O agenție te informează pe parcurs de cum evoluează proiectul și îți dă feedback constant. Un freelancer este de obicei foarte ocupat din moment ce lucrează după program. Sau nu are disciplina regulilor dintr-o firmă (face lucrurile după bunul plac). Nu are timp de proceduri, feedback sau asigurări. Asta îți poate genera o stare de neliniște. Nu toată lumea e confortabilă cu lipsa de control asupra unui proiect externalizat.  

Administrare cu probleme

Unii freelanceri se ocupă de administrarea site-urilor realizate, alții își câștigă banii din construirea de site-uri și nu pot acoperi și etapa de după. Problema cu freelancerii care fac administrare este că nu ai garanția unui termen de livrare. Ei nu lucrează cu un contract prin care se angajează la plata penalităților de întârziere, de exemplu. Apare des și problema supraaglomerării în care te rogi de freelancer să-ți facă una sau alta pe site chiar și în schimbul plății. Agențiile au echipe mai mari care se ocupă de administrarea de site-uri. Într-o agenție cineva poate răspunde întotdeauna în cazul unei urgențe.  

Related: Vinde mai mult #1: Cum sa ai reclame de 10x mai eficiente pe Facebook

 

Ce ți se potrivește

Cea mai bună alegere este cea care ți se potrivește ție cel mai bine. Ești la început de drum, nu ai cine știe ce dorințe legate de site și nu ai un buget de marketing? Poți apela la un freelancer. Sau poți economisi o perioadă pentru a merge cu varinata calitativă. Întreabă-te ce contează pentru tine, prețul sau calitatea produsului?  Ai o afacere de câțiva ani și vrei să începi comerțul online? Te sfătuim să mergi cu o agenție, în special dacă îți dorești un magazin online eficient care vinde.  Sau poate ai un startup creat pe baza unui plan de afaceri, știi ce este un funnel și ai stabilit deja un buget sănătos pentru o prezență în online, o strategie de marketing și câțiva angajați cheie în firmă? Mergi cu o agenție. Toate acestea sunt oricum recomandări generale. În definitiv, tu îți cunoști cel mai bine afacerea, planurile de viitor și strategiile de creștere. Cu siguranță știi mai bine decât mine ce ți se potrivește după ce pui în balanță plusurile și minusurile. Avantajele și dezavantajele din acest articol doar te vor ajuta să iei o decizie mai informată.   Îți dorim să faci din 2020 cel mai bun an de până acum! Ai întrebări pentru noi legate de colaborarea cu o agenție pentru realizarea unui site? Ne găsești mai mereu pe Messenger, ne poți scrie pe e-mail și răspundem bucuroși și la 0733.177.355.   Îți dorim un an nou fericit plin de obiective realizate! Anda C. & Echipa ALY Media

Share this on:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

ABOUT US

We’re the game changers of web development services. Our no compromise, no bullshit approach has led us to create projects that deliver outstanding results.

Follow us on

AlyMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a AlyMedia cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services