Cum s-a schimbat social media românească în ultimii 4 ani și ce urmează pe viitor.

Social media va depăși pentru prima dată în istorie print-ul la încasările pe reclame devenind al treilea canal de reclame din lume după TV și search plătit. Ce a dus la acest shift dintre print și digital? Investițiile afacerilor mici și mijlocii în reclame pe social media, cum ar fi în Facebook ads. Dezvoltarea acestor afaceri precum și apariția mai multor branduri digitale au dus la creșterea reclamelor din social media. Discutăm mai jos despre social media românească de azi, o comparăm cu locul în care era acum 4 ani și ne gândim la posibile trenduri de viitor.

  Am dat peste un infographic foarte fain cu numerele din social media pe septemberie 2019 și mi-am amintit că salvasem unul idetic, tot de la Zelist, pentru aprilie 2015. M-am gândit că e un moment foarte bun să compar cele 2 perioade și să observ schimbările apărute.  

Cum arată social media românească în septembrie 2019

social media, Cum s-a schimbat social media românească în ultimii 4 ani și ce urmează pe viitor.  

Și cum arăta în aprilie 2015social media, Cum s-a schimbat social media românească în ultimii 4 ani și ce urmează pe viitor.

 

TPU

„Care-i faza cu TPU?” m-am întrebat eu. Petrec zilnic ore întregi pe social media și totuși nu îmi exprim curiozitățile pe TPU. Iar în aprilie 2015 nici măcar nu era în peisajul celor de la Zelist. Ei bine, se pare că a fost vizitat doar în septembrie de 4,2 milioane de ori iar acest număr este în scădere. Da, se putea și mai bine (sau mai rău, depinde de perspectivă).  

LinkedIn

LinkedIn a dispărut din overview-ul celor de la Zelist în 2019 deși rețeaua profesioniștilor a crescut de la puțin peste o mie de utilizatori la aproape 2 milioane.  

Instragram

A avut o creștere uriașă în acești 4 ani câștigând de aproape 5 ori mai mulți utilizatori. Feature-ul său de Stories merge foarte bine, spre surpinderea celor care credeau că va fi o funcție temporară. Instagram continuă să conducă cu secțiunea asta:  
social media, Cum s-a schimbat social media românească în ultimii 4 ani și ce urmează pe viitor.
Sursă foto: whatsnewinpublishing.com
N-o să mai comentez foarte mult pe numere pentru că infograficele sunt extrem de sugestive. Hai să vedem mai bine ce ar putea să urmeze în materie de social media românească în următorii ani.   Related: Vinde mai mult #1: Cum sa ai reclame de 10x mai eficiente pe Facebook  

Ce (cred că) urmează - Trenduri

TikTok

Am fost marți la SO Meetups unde Laura Savu, TikTok Global Community Manager, ne-a povestit despre evoluția acestei platforme de social video și ne-a dat și câteva numere. Se pare că aplicația are cea mai mare rată de creștere de anul ăsta – de 173% - , fiind și cea mai descărcată social media app pe 2019. 
social media, Cum s-a schimbat social media românească în ultimii 4 ani și ce urmează pe viitor.
Sursă foto: sensortower.com
În plus, artiști din industria noastră muzicală au intrat deja pe TikTok și lansează hashtag-uri și diverse challenge-uri. Printre cei mai importanți se numără Inna (116k followers), Smiley (148k followers) sau Delia (121k fololwers). În afară de parteneriate cu artiști și case de producție, TikTok se bazează în general pe conținutul creat de utilizatori. Tagline-ul lor, “Real people. Real videos.” o spune cel mai bine. N-o să vă ascund faptul că în România găseai multe manele pe TikTok, mai ales la început. TikTok e o aplicație care îți afișează cel mai popular content din zona ta geografică prin geolocalizare. E imposibil să nu ajungă manele pe o aplicație a cărei content implică muzică și video (în România, desigur).  Dar se pare că au reușit să educe cumva publicul în acest sens prin parteneriate cu artiști pop și diverse challenge-uri. Primele 10 minute petrecute de mine pe aplicație au fost manele-free și foarte entertaining. Pro tip: dacă nu guști un anumit tip de content, ține degetul apăsat pe video și selectează „Not interested”. TikTok nu-ți va mai afișa filmulețe din categoria respectivă.  

eCommerce

În general, cele mai bune previziuni de trend-uri online se fac în funcție de ce se petrece deja în afara țării. În China, de exemplu, peste 70% din generația Z (persoanele sub 24 de ani) cumpără online prin intermediul aplicațiilor de social media.  Este foarte posibil ca acest trend să prindă și în Europa și USA. Instagram deja a lansat postări care te direcționează direct spre pagina de produs și secțiunea de Shop din pagina sa de Explore. Între pagina de social media și Add to Cart rămâne un singur click. social media, Cum s-a schimbat social media românească în ultimii 4 ani și ce urmează pe viitor. Pinterest arată din ce în ce mai mult ca o platformă de shopping cu 55% din utilizatorii săi cumpărând produse din platformă. Mai are sens să menționez Facebook Marketplace? Peste 800 de milioane de oameni din 70 de țări au cumpărat de aici.   Related: Cum sa ai un magazin online care vinde  

Și mai mulți utilizatori

Trendul de mobile este într-o ușoară creștere în România deși tot Desktopul câștigă cu aproape 52% market share Peste jumătate din români au conturi active pe social media (aproximativ 11 milioane) iar majoritatea dintre ei folosește social media pe mobil – aproape 10 milioane de oameni. Din cei care folosesc internetul, cea mai mare pondere este in segmentul de 16 – 24 de ani social media, Cum s-a schimbat social media românească în ultimii 4 ani și ce urmează pe viitor.   Numerele sunt în creștere pentru utilizatorii de Internet și pentru utilizatorii de social media pe desktop și mobile în țara noastră. Încă este loc de creștere pentru Internet în România împreună cu tot ce aduce el la pachet: social media, eCommerce, website-uri and more. Apropos, tu ești prezent în online? Website-ul e singurul canal pe care îl poți deține și controla – iar noi te putem ajuta cu construirea lui. Contactează-ne pentru mai multe detalii la contact@alymedia.com sau 0733.177.355 și vorbește cu un consultant despre nevoile tale.   Nu uita să-mi spui în secțiunea de Comments ce subiecte ți-ar plăcea să mai abordăm pe Blog. Urmărește-ne și pe Facebook sau Instagram pentru o doză zilnică de content din digital și eCommerce.   Rămâne pe joia viitoare. Spor în toate îți doresc. Anda C.

Share this on:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

ABOUT US

We’re the game changers of web development services. Our no compromise, no bullshit approach has led us to create projects that deliver outstanding results.

Follow us on

AlyMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a AlyMedia cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services