33 Acronime pe care trebuie să le știi dacă ai un magazin online

Acronime specifice magazinelor online

CRO (Conversion Rate Optimization - Optimizarea Ratei de Conversie)

CRO e modul în care crești rata de conversie pe o pagină web.

Rata de conversie reprezintă numărul de oameni (din totalul de utilizatori) care a făcut acțiunea dorită pe o pagină. Dacă ai un magazin online, rata de conversie este procentul de cumpărători din totalul vizitatorilor.

Prin strategii și procese de CRO crești această rată de conversie. Pe scurt, CRO îți crește vânzările online. Și reprezintă și punctul nostru forte ca agenție web.

AOV (Average Order Value - Valoarea Medie a Comenzilor)

Suma medie cheltuită de clienții unui magazin online într-o comandă.

AOV = (Venitul total din vâzările online) / Numărul de comenzi

ACR (Add to Cart Rate)

Îți spune procentul utilizatorilor care au adăugat ceva în coș. Acest indicator îți poate arăta:

  • Dacă atragi audiența potrivită
  • Dacă vizitatorii vin pe site cu scopul de a cumpăra (sau dacă doar se uită)
  • Dacă mixul de produse-preț atinge așteptările clienților

RPV (Revenue Per Visitor – Venitul pe Vizitator)

Spre deosebire de AOV, RPV ia în considerare toți vizitatorii site-ului, nu doar pe cei care plasează o comandă.

RPV = Venitul total din vâzările online) / Numărul de vizitatori pe site

Rata de abandon a coșului de cumpărături nu are un acronim, însă este o metrică cel puțin la del de importantă ca cele de mai sus. Se calculează împărțind numărul de comenzi la numărul de coșuri de cumpătărui create.

NPS (Net Promoter Score)

Mulți antreprenori cred că pot prezice creșterea de business după multe analize. Nimic mai greșit.

Nenumărate teste au arătat cum, de fapt, o singură întrebare este suficientă pentru a estima potențialul de creștere al unei afaceri.

Cum? Măsurând gradul de satisfacție al clienților (și posibilitatea ca aceștia să recomande mai departe brandul).

Întrebarea e atât de valoroasă încât are propriul nume, NPS, sau Net Promoter Score. Ea sună așa:

„Cât este de probabil să ne recomandați unui prieten?”

ERR (Early Repeat Rate)

Măsoară ponderea clienților veniți într-o anumită perioadă (de exemplu, din ultimele 60 de zile) care au făcut o a doua achiziție.

De exemplu, cu acest indicator poți vedea câți clienți din cei veniți vara asta au devenit loiali (au cumpărat de 2 sau mai multe ori)?

Mai ales dacă îți schimbi ofertele sau strategia de marketing, te ajută mult să vezi comportamentul pe termen lung pe care îl au clienții veniți din diverse surse.

RCR (Repeat Customer Rate)

E destul de simplu. Îți spune câți clienți au cumpărat a doua oară.

RCR = (Numărul de clienți care au cumpărat de cel puțin 2 ori/Numărul de clienți care au cumpărat o singură dată) * 100

Acest indicator variază de la o piață la alta. Un magazin online care vinde încălțăminte cu siguranță va avea mai mulți clienți fideli decât unul care comercializează inele de logodnă.

Gradul de loializare al clienților impactează foarte mult succesul unui business. De aceea e bine să le dai atenție celor 2 indicatori -  ERR și RCR.

 

Acronime specifice site-urilor

CMS (Content Management System)

Printr-un CMS poți adăuga conținut pe site – cum ar fi poze, articole, produse – fără să fie nevoie să știi cod sau să ai o pregătire tehnică.

CMS-urile au apărut din nevoia oamenilor să-și adiministreze singuri site-ul, fără să apeleze la profesioniști.

Cel mai folosit CMS din lume la ora actuală este WordPress. Shopify, Joomla sau Drupal sunt alte CMS-uri.

CMS-urile nu sunt folosite doar de amatori. De fapt, printre cele mai populare branduri din lume au site-urile construite în WordPress. Iată câteva dintre brandurile care au ales WordPress:

  • Mercedes-Benz
  • The New Yorker
  •  Sony Music
  • Bloomberg
  • The Walt Disney Company
  • The New York Times Company

API - Application Programming Interface

E un cod care le permite mai mulor aplicații să comunice între ele.

SSL (Secure Sockets Layer)

SSL este tehnologia prin care îți păstrezi site-ul sigur. Un certificat SSL menține conexiunea la Internet sigură și nu permite persoanelor neautorizate să acceseze date importante, inclusiv datele personale ale clienților.

Toate website-urile ar trebui să aibă o conexiune sigură, conform normelor GDPR. Magazinele online care dețin un certificat SSL au HTTPS în URL. Poți vedea detalii despre certificatul deținut dând click pe simbolul cu lacăt din bara de URL:

acronime, 33 Acronime pe care trebuie să le știi dacă ai un magazin online

BR (Bounce Rate)

Procentul de vizitatori ai site-ului care au ieșit de pe site fără să dea vreun click sau să facă o acțiune specifică. Bounce rate-ul este o metrică a calității conținutului unui site.

Cu cât bounce rate-ul este mai mare, cu atât este considerat mai puțin relevant site-ul de către Google.

UX (User Experience)

Reprezintă experiența utilizatorului atunci când folosește un produs sau un site web. Un magazin online care respectă design-ul UX este ușor de folosit, util și intuitiv, iar utilizatorilor le face plăcere să interacționeze cu platforma.

Nu există o singură definiție pentru UX iar conceptul este destul de vast. Aici un articol complet despre UX și aplicațiile practice din domeniu.

UI (User Interface)

Este aspectul grafic al unei pagini sau aplicații. UI conține butoanele pe care utilizatorii dau click, imaginile, câmpurile unui folmular, sliderul, și cam orice elemente cu care poți interacționa pe un site.

Designerii UI aleg paleta de culori, fonturile, forma butoanelor, modul în care butoanele arată când aduci mouse-ul asupra lor (hover), ș.am.d.

Așadar, UI reprezintă modul în care arată un site.  

acronime, 33 Acronime pe care trebuie să le știi dacă ai un magazin online
Sursă imagine aici

Acronime din marketing digital

PPC (pay-per-click)

Reclamele postate pe Facebook sau Google sunt PPC – plătește pe click. Ceea ce înseamnă că vei fi taxat pe click/reclamă (și nu pe durata în care rulează, expunerea, sau alte elemente).

CPC (Cost-per-Click)

Reprezintă costul unui astfel de click. Pentru păstrarea profitabilității în campanii, advertiserii setează o limită maximă a CPC-ului – dar asta nu înseamnă că va fi atinsă.

CTR (Click-through Rate – Rată de Click)

Numărul de oameni care au dat click pe un link raportat la numărul de oameni care au văzut acel link.

Dacă, de exemplu, trimiți un newsletter cu ultimul articol postat pe blog către o bază de date de 5,000 de persoane și 256 au dat click pe articol pentru a-l citi, CTR-ul este de 256/5,000 * 100 = 5,12%.

CTA (Call-to-Action)

O reclamă, o pagină web, chiar și o postare, se termină cu un CTA, adică un îndemn la acțiune.

Un CTA poate suna în multe moduri:

  • Cumpără
  • Înscrie-te
  • Comentează
  • Adaugă în coș
  • Lasă-ne un reply
  • Like & share
  • Abonează-te la newsletter

Pe un magazin online, CTA-urile se pun sub formă de butoane, link-uri, chiar și prin text scris.

acronime, 33 Acronime pe care trebuie să le știi dacă ai un magazin online

CPM (Cost per Thousand Impressions – Cost pe o Mie de Reacții)

Poate cea mai comună metodă de cost pentru reclamele online. Ești taxat pentru fiecare mie de afișări a unei reclame pe o pagină.

SEO (Search Engine Optimization – Optimizarea Motorului de Căutare)

Este modul prin care îți crești traficul organic (din Google sau alte motoare de căutare) pe site.

Factorii care impactează poziția unui site pe Google:

  • Autoritatea domeniului/paginii: numărul de link-uri care trimit pe site, calitatea lor, nivelul domeniului pe PageRank
  • Calitatea conținutului de pe pagină (și cuvintele cheie folosite) – este unic, lungimea conținutului scris e potrivită, este ușor de parcurs (are liste, ca aceasta, subtitluri, paragrafe scurte și ușor de parcurs)
  • Calitatea link-urilor: cuvintele folosite în URL, paginile către care trimit link-urile de pe site, etc.
  • Viteza de încărcare a paginilor
  • Mențiunea site-ului (sau a numelui de brand) pe alte site-uri, publicații offline, media
  • Nivelul de trafic de pe site
  • Social metrics – cantitatea și calitatea traficului venit de pe rețelele sociale
  • Numele domeniului

Factorii de mai sus cresc vizibilitatea site-ului tău pe Google – și a numărului de SERPs. Ceea ce ne duce la următorul acronim.

SERP (Search Engine Results Pages – Paginile de Rezultate ale unui Motor de Căutare)

Sunt paginile care apar ca rezultat pe Google după efectuarea unei căutări. Cu cât site-ul tău apare pe pagina de rezultate pentru mai multe cuvinte cheie, cu atât traficul organic va fi mai mare.

acronime, 33 Acronime pe care trebuie să le știi dacă ai un magazin online
Sursă imagine aici

CRM (Managementul Relației cu Clienții)

Este un sistem prin care stochezi datele clienților și păstrezi legătura cu ei (formați o relație). Păstrezi datele fiecărei interacțiuni cu clienții în sistem astfel încât următoarea ofertă va fi mai personalizată și mai eficientă.

Cu un CRM poți să-ți loializezi clienții, să le ceri review-uri, să face cross-sell sau upsell, și multe altele.

SMM (Social Media Marketing)

Promovarea unei afaceri pe rețelele sociale.

Acronime comune în business

B2B (Business to Business)

O afacere care le vinde altor afaceri. Noi suntem o firmă B2B pentru că facem magazine online, site-uri, landing page-uri, pentru alte afaceri.

B2C (Business to Consumer)

Sunt afacerile care se adresează direct consumatorului direct. Unele afaceri sunt și B2B și B2C.

CAC (Customer Acquisition Cost – Cost de Achiziție Client)

Costurile totale de vânzări și marketing pentru obținerea unui client. Se calculează împărțind totalul costurilor de sales și marketing din firmă la numărul total de clienți noi obținuți.

CAC = (salarii + comisione + costuri cu reclamele + bonusuri + ... ) / Numărul de clienți noi

Un client nou te costă cât să păstrezi 5 vechi pentru că trebuie să plătești din nou CAC/client. Pe când tranzacționarea cu un client vechi este mult mai ieftină, acest cost fiind deja plătit.

De aceea loializarea clienților este cea mai profitabilă metodă de business, în online și offline. Desigur, atunci când modelul de business îți permite asta.

Uite aici un articol despre cum să loializezi clienții unui magazin online.

CLV (Customer Lifetime Value – Valoarea pe Viață a unui Client)

Reprezintă suma de bani pe care un client o cheltuiește cumpărând de la firma ta de-a lungul vieții.

ROI (Return on Investment – Profitul unei Investiții)

ROI este un indicator financiar folosit pentru orice business sau investiție. Magazinele online folosesc des acest acronim când își calculează profitabilitatea campaniilor de pe Facebook și Google.

ROI = (Profit – Investiție) * 100/ Investiție

Acronime din Logistică și Supply Chain

3PL (Third Party Logistics)

3PL este un serviciu care îți permite să externalizezi tot ce ține de logistică, de la depozitare până la livrare. Companiile 3PL oferă servicii de:

  • Depozitare
  • Transport
  • Picking și împachetare
  • Inventar

BOM (Bill of Material)

BOM-ul este o listă cu absolut toate componentele unui produs împreună cu cantitățile lor.

COGS (Cost of Goods Sold – Costul de Producție)

Toate costurile directe de producție ale unui produs, cum ar fi costul materiei prime și costul muncii (salarii).

DFRL (Design for Reverse Logistics)

Abiliatatea fimei tale de a accepta retururi de la clienți.

PO (Purchase Order)

O comandă. Un document oficial în care vânzătorul îi face cumpărătorului o ofertă. Acesta include produsul, cantitatea, prețul agreat, etc.

POD (Proof of Delivery)

Dovada că un anumit bun a fost primit de către cumpărător.

În final, un CTA!

Îți plac articolele noastre? Abonează-te la Newsletter și vei primi câte un articol nou în fiecare săptămână!

Share this on:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

ABOUT US

We’re the game changers of web development services. Our no compromise, no bullshit approach has led us to create projects that deliver outstanding results.

Follow us on

AlyMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a AlyMedia cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services