Ecommerce si Marketing Online

Despre asta a fost vorba la GPeC, la cel mai important eveniment de e-commerce si marketing online din Romania, dar si din Europa Centrala si de Est. In toate cele 3 zile (29-30-31 mai) am avut parte de continut premium, relevant si speakeri de top, insa as mentiona si organizarea, care pe mine cel putin, ma uimeste de fiecare data. (si merg an de an, de prin 2014). Ca de fiecare data, am luat foarte multe informatii utile, insa o sa incerc sa punctez cateva dintre cele mai importante. Sau mai degraba, vitale. Pentru ca degeaba folosesti instrumente de masurare, te uiti la zeci de inregistrari cu Hotjar, faci A/B testing etc, daca nu ai macar site-ul mobile responsive, sau ai un design complet neprietenos, sau navigarea pe site-ul tau este ca si cand ai fi intr-un labirint s.a.m.d. Sa incepem cu cateva statistici importante.
  • In 2018, peste jumatate dintre romanii cu acces la internet au facut cumparaturi online. Vs 44% in 2017.
ecommerce si marketing online, Ecommerce si Marketing Online
  • Top motive pentru care nu au cumparat online: nu sunt siguri daca produsele corespund realitatii, pot alege din mai multe produse in magazinele traditionale, nu au incredere, costuri de transport in plus.
ecommerce si marketing online, Ecommerce si Marketing Online
  • Numarul de magazine vizitate in ultimul an si frecventa au ramas constante: 9 magazine, de 3-4 ori pe saptamana. Practic, un cumparator cunoaste/are in minte 9 magazine online si asta din cauza faptului ca nu se investeste suficient in imagine si comunicare.
ecommerce si marketing online, Ecommerce si Marketing Online
  • Aspectele importante in decizia de cumparare a unui produs dintr-un magazin online au ramas aceleasi ca in 2017: pretul produsului, increderea pe care o ofera magazinul, timpul de livrare.
ecommerce si marketing online, Ecommerce si Marketing Online   Foarte des am auzit acest cuvant: INCREDERE. Iar increderea, in comertul electronic, o oferi in primul rand prin felul in care te prezinti in fata consumatorilor (site-ul tau), comunicare deschisa si calitatea serviciilor. Imagineaza-ti ca ai un magazin traditional: cum crezi ca ar arata vanzarile tale daca magazinul ar fi permanent murdar, daca toate produsele ar fi haotic aruncate prin magazin iar daca cineva ar vrea sa afle o informatie ar trebui sa intrebe vreo 3 persoane? Aceleasi principii se aplica si atunci cand ai un magazin online. ecommerce si marketing online, Ecommerce si Marketing Online   Iata de ce designul este extrem de important si aici ar trebui sa retii ca ai nevoie de:
  • Simplitate
  • Elemente de navigare
  • Folosirea corecta a culorilor
  • Prea mult text
  • Optimizarea cautarilor
Karl Gilis a fost prezent pentru a treia oara la GPeC cu prezentarea Why do you fail at digital marketing. Si el, ca alti speakeri, a punctat inca o data cat de important este sa nu vorbesti in primul rand despre produsul/serviciul tau ci sa creezi o poveste in jurul acestuia, plecand de la nevoile clientului tau. Desi, spun asta aproape saptamanal cel putin unei persoane, o sa las aici ce a punctat si Karl, poate pe el il credeti 😀 ecommerce si marketing online, Ecommerce si Marketing Online Daca inca te mai certi cu designerul tau ca tie nu iti place culoarea x, sau nu iti place cum se vede y lucru sau, sau, sau, adu-ti aminte de acest lucru 🙂 Alte recomandari: 
  • Se recomanda folosirea mai multor poze pentru fiecare produs;
  • Descrierile ar trebui sa fie amanuntite si clare;
  • Daca aveti intrebari de la clienti, raspundeti la ele;
  • Suna-ti clientii pentru a cere feedback;
  • Fa A/B testing;
  • Ia decizii pe baza datelor pe care le ai, nu in baza presupunerilor;
  • Nu exista o solutie magica pentru a optimiza conversiile: este un proces lung, scump si complex;
  • Foloseste cuvinte in comunicare pe care sa le inteleaga si un copil;
  • Nu te opri niciodata din optimizat.
  Acestea au fost, pe scurt, doar o parte dintre cele mai importante lucruri despre care s-a discutat. Totodata, prezentarile lui Dragos Smeu (GM Mavericks) – Ghid de analiza a celor mai important metrici din Google Adwords si Raluca Radu (Founder MTH Digital) – Strategia ta de marketing online in 6 pasi, mi s-au parut extrem, extrem de utile si o sa revin zilele urmatoare cu o sinteza a acestora. Pana atunci, spor la conversii! David   Sursahttps://www.gpec.ro/blog ; GPeC

Share this on:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

ABOUT US

We’re the game changers of web development services. Our no compromise, no bullshit approach has led us to create projects that deliver outstanding results.

Follow us on

AlyMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a AlyMedia cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services