8 schimbări testate care pot crește vânzările cu până la 300% pe un magazin online [FĂRĂ PROGRAMATOR]

Suntem specialiști în construcția de site-uri care vând – nu pentru că am urmat cursuri, am citit cărți și tratate, ci pentru că am testat foarte multe lucruri. Fără aparent niciun motiv, unele alegeri generează mai multe vânzări pe un magazin online – de la font la culoarea backgroundului.

Am testat nenumărate variante și am studiat testele experților din piață. Așa am ajuns la o listă de 8 lucruri care cresc conversiile într-un magazin online. Ți le prezentăm și ție în acest articol.

Sunt informații pe care le poți aplica imediat. În plus, nu vei avea nevoie de un programator pentru majoritatea schimbărilor enumerate astăzi. Sunt detalii minore, care însă fac diferența.

Pune-le în practică și vei vedea o creștere a ratei de conversie pe magazinul tău online (sau pagină de vânzare, după caz) între 28 – 300%.

#1. Fontul

Fontul pare un amănunt neimportant în creșterea vânzărilor unui magazin online. Te asigur că nu este.

Testele realizate de Digital Marketer au demonstrat o creștere a conversiei de 30% doar prin folosirea unui font sans serif.

Acestea sunt mult mai ușor de citit și de parcurs și asta le face ideale pentru un text de vânzare. Cre;te lizibilitatea, crește și rata de conversie.

Probabil că nu ești un expert în tipografie, dă-mi te rog o secundă să-ți explic. Toate fonturile se împart în 2 mari categorii: serif (cele cu “piciorușe”) și sans serif:

magazin online, 8 schimbări testate care pot crește vânzările cu până la 300% pe un magazin online [FĂRĂ PROGRAMATOR]
Sursă imagine aici

Dacă nu ai făcut-o până acum, renunță la Times New Roman. O alternativă preferată în ultimii ani este Arial 12.

magazin online, 8 schimbări testate care pot crește vânzările cu până la 300% pe un magazin online [FĂRĂ PROGRAMATOR]

Ca ultimă idee la acest punct, dacă însă te îndoiești de importanța fontului, iată câteva logo-uri celebre în celebrul font ComicSans:

magazin online, 8 schimbări testate care pot crește vânzările cu până la 300% pe un magazin online [FĂRĂ PROGRAMATOR]
Sursă imagine aici

#2. Culoarea background-ului

Și ea influențează vânzările unui magazin online. Pentru a nu ieși din normă, majoritatea site-urilor păstrează albul pe fundal. Ceea ce este foarte bine pentru că albul și griul rămân cele mai bune culori când vine vorba de conversii.

Cu toate astea, paginile de vânzare sau landing page-urile au rezultate foarte bune cu un fundal albastru sau maro.  Și nu orice albastru, ci (Hex={6495ED}) – pentru cunoscători.

Revenind. Culorile închise au generat în teste vânzări mai mari chiar și cu 31%. Ceea ce nu sună rău deloc.

Merită testat și pe pagina ta!

Pentru mai multe informații despre psihologia culorii (și de ce albastrul folosit pe un magazi online generează încredere – vezi eMag) intră aici.

#3. Dimensiunea subtitlurilor

Testele au demonstrat că subtitlurile foarte mari (H2, H3, H4) scad rata de conversie.

Poate pentru că atrag atenția de la titlu, poate pentru că arată inestetic.

E un aspect de care să ții cont, în special pe landing pge-urile pline de subtitluri.

#4. Imaginile de produs

Cele făcute de profesioniști și editate digital au un impact uriaș în vânzările online. Testele Digital Marketer menționează o creștere de vânzări de 145%.

Tot în astfel de experimente, utilizatorii cumpără mai puțin de pe magazine online cu imagini de produs de proastă calitate decât ar face-o dacă nu erau imagini deloc.

Sfatul este să păstrezi un standard ridicat pentru imaginile de produs. Și undeori e mai bine să nu pui imagini deloc decât să folosești poze făcute cu telefonul, mișcate și cu lumină incertă.

#5. Butonul de „Adaugă în Coș”

Există un anumit design de buton de „Adaugă în Coș” care a triplat vânzările magazinelor online din State. Sute de site-uri au copiat modelul iar acum urâțenia are și un nume: butonul Belcher.

E un buton destul de kitchos, cu un fundal gălbui, cu margine portocalie, un text albastru și subliniat dedesubt, prețul deasupra și siglele cardurilor de credit folosite:

magazin online, 8 schimbări testate care pot crește vânzările cu până la 300% pe un magazin online [FĂRĂ PROGRAMATOR]
Sursă imagine aici

Incredibil, dar butonul Belcher a crescut conversia și cu 300%.

Nu te sfătuiesc neapărat să îl folosești pe magazinul tău online, cred că merge mai bine pe landing page-uri.

În orice caz, trebuie să-l testezi strict pe domeniul și publicul tău.

#6. Sigilii de încredere

Sigiliile de încredere pot crește vânzările online cu până la 28%. În România poți opta pentru programul național pentru certificarea magazinelor online, Trusted.ro.

Pentru a obține marca de certificare, trebuie să:

  • Respecți legile privind comerțul electronic (evident, să existe un SRL, să respecți normele GDPR, etc.)
  • Să ai un magazin online care respectă bunele practici în domeniu
  • Să plătești o taxă de 240 de euro (+TVA) pe an

Ai aici toate standardele Trsuted.ro.

Au și două variante Premium pentru magazinele online: Marca Globală Safe.Shop Silver și Marca Globală Safe.Shop Gold. Dar să nu lungim discuția, le poți descoperi pe site-ul lor.

#7. Transport gratuit

Poți vinde bine și frumos și fără transport gratuit (vezi cazul eMag). Dar, hai să fim realiști. Transportul gratuit crește vânzările (nu neapărat și profitul).

Într-un studiu realizat de Pitney Bowes, 76% din clienți au preferat transportul gratuit în locul transportului rapid.

magazin online, 8 schimbări testate care pot crește vânzările cu până la 300% pe un magazin online [FĂRĂ PROGRAMATOR]
Sursă imagine aici

Fă-ți numerele și găsește mixul profitabil pentru afacerea ta.

#8. Include informații legate de stoc

Ne dorim mai mult lucrurile care sunt în cantități limitate – de aceea diamantele naturale sunt atât de scumpe și ne dorim să ieșim la întâlnire cu persoana care n-a ieșit deja cu toți cunoscuții.

Principiul de scarcity se aplică în 2 feluri:

  • Cantitate limitată (mai sunt 3 produse pe stoc)
  • Limită de timp (Oferta este valabilă până astăzi, la ora 10)

Adăugarea stocului pe pagina de produs e un detaliu mic, care îți poate crește vânzările magazinului tău online.

Concluzie

Nici fontul sans serif și nici sigiliul de încredere nu îți va aduce vânzări de 10x mai mari peste noapte. Dar îmbunătățiri mici, constante, vor face o mare diferență pe termen lung.

Ia-le pe rând, vezi ce e implementabil în afacerea ta și începe ușor-ușor să crești rata de conversie. Și nu uita să nu iei absolut nimic de bun.

Testează tot!

Dacă o schimbare a generat conversii cu 300% mai mari pe un site, nu e garantat că așa se va întâmpla pe orice magazin online.

Te mai las cu o idee din cartea lui James Clear, Atomic Habits. Uite cum arată după un an o îmbunătățire zilnică de 1%:

magazin online, 8 schimbări testate care pot crește vânzările cu până la 300% pe un magazin online [FĂRĂ PROGRAMATOR]
Sursă imagine aici

Chiar și o îmbunătățire minoră, de 1%, îți poate aduce într-un an o creștere de 31,18%.

Așa că împrietenește-te cu tine de peste 12 luni și pune în practică informațiile care îți vor crește vânzările pe magazinul online.

Afacerea ta îți va mulțumi!

Îți plac articolele noastre? Asigură-te că nu pierzi nicio informație utilă pentru afacerea ta!

Abonează-te la newsletter și primești săptămânal câte un nou articol, direct la tine în Inbox.

Share this on:

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

ABOUT US

We’re the game changers of web development services. Our no compromise, no bullshit approach has led us to create projects that deliver outstanding results.

Follow us on

AlyMedia utilizează fişiere de tip cookie pentru a personaliza și îmbunătăți experiența ta pe Website-ul nostru. Te informăm că ne-am actualizat politicile pentru a integra în acestea si în activitatea curentă a AlyMedia cele mai recente modificări propuse de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date. Înainte de a continua navigarea pe Website-ul nostru te rugăm să aloci timpul necesar pentru a citi și înțelege conținutul Politicii de Cookie. Prin continuarea navigării pe Website-ul nostru confirmi acceptarea utilizării fişierelor de tip cookie conform Politicii de Cookie. Nu uita totuși că poți modifica în orice moment setările acestor fişiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

Privacy Settings saved!
Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

Decline all Services
Accept all Services